Εκπαιδευτικά εργαλεία στη Φ.Α.

Θα γίνει μια αναφορά σε γνωστά εκπαιδευτικά εργαλεία, μαζί με ένα παράδειγμα για την εφαρμογή τους στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής:

Prezi (www.prezi.com)

Το Prezi είναι μια διαδικτυακή εφαρμογή για την δημιουργία παρουσιάσεων. Αποτελείται από έναν καμβά πάνω στον οποίο τοποθετούμε όλο το περιεχόμενο/υλικό της παρουσίασής μας δηλαδή κείμενο, εικόνες και video. Μας επιτρέπει να σχεδιάσουμε παρουσιάσεις και είναι απλό και φιλικό στην εκμάθηση. Η επιλογή της σειράς που θα προβληθεί κάθε αντικείμενο, αλλά και η δυνατότητα να εστιάσουμε σε όποιο σημείο επιθυμούμε, αποτελεί ένα από τα δυνατά σημεία της εφαρμογής αν και η χρήση zooming εφέ θα πρέπει να γίνεται επιλεκτικά και με προσοχή.

Το παράδειγμα είναι ένα εισαγωγικό μάθημα για την Καλαθοσφαίριση στο Δημοτικό Σχολείο. Παρουσιάζει το άθλημα και σημαντικές στιγμές μέσα από video.

Για το παράδειγμα πατήστε εδώ.

 

Mindomo (www.mindomo.com)

Το Mindomo είναι ένα διαδικτυακό εργαλείο χαρτογράφησης ιδεών. Δίνει την δυνατότητα συνεργατικής δημιουργίας χαρτών, διαμοιρασμού και δημοσίευσης και είναι ιδιαίτερα εύχρηστο και φιλικό.

Στο παράδειγμα δημιούργησα έναν χάρτη με τα αγωνίσματα του κλασικού αθλητισμού (στίβου). Με μια ματιά ο μαθητής μπορεί να δει τις κατηγορίες, καθώς και video ώστε να έχει εικόνα (κινητικό πρότυπο) από τα αθλήματα που περιγράφονται.

Για το παράδειγμα πατήστε  εδώ. 

                               

Dipity (www.dipity.com)

Το dipity είναι ένα διαδικτυακό εργαλείο που επιτρέπει σε μαθητές και εκπαιδευτικούς να δημιουργούν τα δικά τους χρονοδιαγράμματα. Όταν ο χρήστης  δημιουργήσει τον προσωπικό του λογαριασμό, αυτόματα δημιουργείται από την εφαρμογή το πρώτο χρονοδιάγραμμα, το οποίο του επιτρέπει να τοποθετήσει σε αυτό συμβάντα από τη ζωή του, και να τα μοιραστεί με άλλους χρήστες.

Μπορεί να έχει εφαρμογή στο μάθημα της Ιστορίας ή να χρησιμοποιηθεί απο τους μαθητές στην προσωπική τους ζωή μιας και ο καθένας μπορεί να βρεί αυτόματα τους φίλους του στο Google ή στο Facebook που έχουν λογαριασμό στο Dipity, καθώς επίσης να εισάγει αυτόματα στο προσωπικό του χρονοδιάγραμμα. Στο παράδειγμα μου χρησιμοποιώ ένα χρονοδιάγραμμα με τις τελευταίες Ολυμπιάδες και τις σημαντικότερες στιγμές για τις ελληνικές αποστολές (φυσικά θα μπορούσε να εμπλουτιστεί και με παλαιότερες, καθώς και με περισσότερα video).

Για το παράδειγμα πατήστε εδώ.

 

Φωτόδεντρο (https://photodentro.edu.gr)

Το φωτόδεντρο είναι το Πανελλήνιο Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων για την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε από το ΙΤΥΕ – ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ στο πλαίσιο του «Ψηφιακού Σχολείου» για να αποτελέσει το βασικό σημείο πρόσβασης στο εκπαιδευτικό ψηφιακό περιεχόμενο.  Αποτελεί τον Εθνικό Συσσωρευτή Εκπαιδευτικού Περιεχομένου με μεταδεδομένα από: συλλογές ψηφιακών πόρων, ψηφιακές βιβλιοθήκες, αποθετήρια άλλων φορέων.

 

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑ (Μαθησιακού αντικειμένου) : «Ο ΡΥΘΜΟΣ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ»

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΑ: Πατήστε εδώ     

Τάξη και Μάθημα : Το ΜΑ απευθύνεται σε μαθητές και εκπαιδευτικούς Δημοτικού Σχολείου και συγκεκριμένα από Β’ τάξη έως Στ’. Μπορεί να αξιοποιηθεί μέσα από το μάθημα της Φυσικής Αγωγής αλλά και στα πλαίσια του προγράμματος «ευ ζην» όπου οι μαθητές αναπτύσσουν υπομέγιστες και μέγιστες προσπάθειες και ο καρδιακός τους ρυθμός αυξάνεται.

Περιγραφή ΜΑ: Μέσα από τη συγκεκριμένη εφαρμογή ο χρήστης μπορεί να ακούσει και να μετρήσει τον ρυθμό της καρδιάς σε κατάσταση ηρεμίας και σε κατάσταση άσκησης χρησιμοποιώντας το ρολόι της εφαρμογής και ακούγοντας τον ήχο της καρδιάς.

Επιλογή: Εντάσσεται στην ενότητα του σχολικού βιβλίου «Φυσική Αγωγή Γ’ και Δ’ Δημοτικού» (σελ. 18) οι μαθητές μέσω του προγράμματος μαθαίνουν να μετρούν τους σφυγμούς και τη γνώση τους τη μεταφέρουν («μεταφορά γνώσης») στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής ώστε να μετρήσουν του δικούς τους καρδιακούς παλμούς, Ικανοποιεί στόχους το ΑΠΣ, Μπορεί να ενταχθεί στο πρόγραμμα Ε..Υ.ΖΗ.Ν-Εθνική Δράση Υγείας για τη Ζωή των Νέων, του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου.

Τρόπος χρήσης στην τάξη: Οι μαθητές μπορούν να μετρήσουν τον ρυθμό της καρδιάς ακούγοντας τον ήχο της σε κατάσταση ηρεμίας και άσκησης. Ο χρόνος μπορεί να μετρηθεί είτε με το ρολόι της εφαρμογής είτε με οποιοδήποτε άλλο μέσο. Βασική προυπόθεση είναι να υπάρχουν ηχεία για να ακούγεται ο ήχος.

Προσδοκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα: Να μάθουν να μετρούν το καρδιακό παλμό και να αντιληφτούν ότι αυξάνεται όσο αυξάνεται η σωματική άσκηση.

Πρόταση: Στη συνέχεια διδάσκονται από το βιβλίο ή με άλλα διαδικτυακά μέσα «σε ποια σημεία του σώματος τους μπορούν να μετρήσουν τους δικούς τους σφυγμούς» (καρπός, λαιμός κτλ) και έχοντας δικό τους χρονόμετρο πραγματοποιούν μέτρηση σε κατάσταση ηρεμίας, σε κατάσταση ήπιας σωματικής άσκησης και τέλος σε κατάσταση έντονης σωματικής άσκησης. Στόχος είναι να κατανοήσουν πώς αντιδρά το σώμα τους σε κάθε κατάσταση.

 

Storybird (www.storybird.com) 

Υπάρχει πληθώρα εργαλείων ψηφιακής αφήγησης στο διαδίκτυο τα οποία μας επιτρέπουν να μετασχηματίσουμε την εκπαιδευτική διαδικασία έτσι ώστε να γίνει περισσότερο ευχάριστη και παραγωγική για τους μαθητές μας. To Storybird είναι μια διαδικτυακή εφαρμογή η οποία επιτρέπει σε οποιονδήποτε να δημιουργήσει τη δική του εικονογραφημένη ιστορία μέσα σε ελάχιστο χρόνο.

Το παράδειγμα μου αναφέρεται σε ένα παιδί που δεν το άρεσε το σχολείο.

Για το παράδειγμα πατήστε εδώ.

 

 

*Για να δημιουργήσετε τα δικά σας παραδείγματα πρέπει να γίνετε μέλη στις σελίδες που αναφέρω, είναι δωρεάν και μπορείτε να προσαρμόσετε τα μαθήματα βάση των ενδιαφερόντων σας και των εκπαιδευτικών αναγκών των παιδιών. Όταν ολοκληρώσετε κάποιο μάθημα, αν επιθυμείται στείλετε το μου ώστε να ανταλλάξουμε πληροφορίες και απόψεις και αν επιθυμείται να ανέβει και στο site. Για οποιαδήποτε πληροφορία είμαι στη διάθεση σας.

 

Arloon Anatomy: 3D απεικόνιση του ανθρώπινου σώματος

edtech.gr   εδώ